Köpvillkor
Godkännande av köpvillkor
Genom att genomföra ett köp på www.Nordiskglow.se
godkänner du våra köpvillkor, inklusive leverans-, retur- och integritetspolicyn. Vi rekommenderar att du läser igenom villkoren innan du slutför ditt köp.
Företaget Nordiskglow har sitt säte i Falun. Företagets postadress är Hedvägen 16.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till infoergostod@gmail.com
med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så återkommer vi inom kort.
Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post: infoergostod@gmail.com
.
Leverans
Våra normala leveranstider är 5–12 arbetsdagar.
Observera att beställningar lagda på helger skickas tidigast nästkommande måndag.
På grund av hög belastning hos postleverantörer kan förseningar uppstå. Vi ber om överseende då detta ligger utanför vår kontroll.
Om förseningar skulle uppstå utan föregående meddelande från oss, kontakta oss på infoergostod@gmail.com
.
Notera att ytterligare tull- och momsavgifter kan tillkomma då du som kund är privatimportör av produkten.
Priser
Alla priser anges i SEK och inkluderar 25 % moms.
Vi reserverar oss för prisjusteringar orsakade av ändrade leverantörspriser, tryckfel samt andra felaktigheter och förbehåller oss rätten att korrigera priset.
Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du enligt lag 14 dagars ångerrätt från att du mottagit varan.
5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela oss via e-post: infoergostod@gmail.com
.
Ange namn, adress, e-postadress, ordernummer och vilka produkter som avses.
Produkterna ska returneras snarast och senast 14 dagar efter ångermeddelandet.
Du står för returfrakt och ansvarar för varans skick vid retur. Produkten bör skickas väl emballerad och i originalförpackning.
Vid använd eller skadad produkt förbehåller vi oss rätten att göra avdrag motsvarande produktens värdeminskning.
5.2 Ångerrätten gäller inte för:
Förseglade produkter där förseglingen brutits.
Förseglade ljud- eller bildupptagningar där förseglingen brutits.
Specialtillverkade produkter eller produkter med personlig prägel.
Tjänster som fullgjorts och där du uttryckligen samtyckt till att avstå ångerrätt.
Varor som snabbt kan försämras.
Lösnummer av tidningar/tidskrifter.
Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan de skickas. Om produkten trots detta är skadad eller felaktig följer vi gällande konsumentskyddslagstiftning och åtgärdar felet utan kostnad.
Du måste alltid kontakta oss för godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomål ska skickas omgående efter att felet upptäckts.
6.1 Så här gör du vid reklamation:
Fel och defekter reklameras till infoergostod@gmail.com
. Ange namn, adress, e-post, ordernummer och beskrivning av felet.
Om felet inte kan åtgärdas eller ersättas återbetalar vi produkten enligt gällande konsumentskyddslag.
Vi står för returfrakt vid godkänd reklamation.
Vi förbehåller oss rätten att neka reklamationer som ej faller inom ramen för konsumentlagstiftningen. Vi följer riktlinjer från ARN (Allmänna Reklamationsnämnden).
Ansvarsbegränsning
Vi ansvarar inte för indirekta skador som uppstår på grund av produkten.
Vi ansvarar inte för förseningar eller fel som uppstår på grund av omständigheter utanför vår kontroll (Force Majeure), såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut eller uteblivna leveranser från leverantör.
Eventuella förändringar av produkter eller produktspecifikationer som görs av leverantör ligger utanför vår kontroll.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på webbplatsen samt slutförsäljning. Vi garanterar inte att produktbilder exakt återger färger eller detaljer eftersom skillnader kan förekomma beroende på skärm, foto och upplösning. Vi strävar alltid efter att presentera produkterna så korrekt som möjligt.
Information om Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation ska besökare informeras om att cookies används. En cookie är en liten textfil som sparas på din dator och gör det möjligt att förbättra användarupplevelsen. Du kan ställa in din webbläsare att neka cookies. Mer information finns hos Post- och telestyrelsen.
Personuppgifter
Genom att handla hos Nordiskglow accepterar du vår dataskyddspolicy och hantering av dina personuppgifter. Vi värnar om din integritet och samlar endast in nödvändiga uppgifter för att hantera din beställning. Vi säljer eller vidarebefordrar aldrig uppgifter till tredje part utan rättslig grund.
Nordiskglow är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter du lämnar. Uppgifterna används för att hantera beställningar, kundtjänstärenden och – om du valt det – marknadsföring.
10.1 Vad är en personuppgift?
All information som direkt eller indirekt kan kopplas till en fysisk person.
10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För behandling av din order kan vi lagra:
för- och efternamn
adress
telefonnummer
e-postadress
IP-adress
köphistorik
Uppgifter lagras så länge det finns rättslig grund (exempelvis bokföringslagen eller fullföljande av avtal).
10.3 Rättslig grund
Vid köp: fullgörande av avtal.
Marknadsföring: ditt samtycke.
10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
10.4.1 Betalleverantör
Uppgifter delas med vår betalleverantör för att genomföra betalningar och motverka bedrägeri. Leverantör: Klarna.
10.4.2 Fraktbolag
För att leverera varor delas nödvändiga uppgifter (namn, adress, e-post, telefon).
Fraktbolag: Postnord.
10.4.3 Nyhetsbrev
Vid prenumeration delas namn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör.
Leverantör: Klaviyo.
10.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få ett utdrag av de uppgifter vi lagrar om dig.
10.6 Rätt till rättelse
Du kan begära att felaktiga uppgifter rättas eller kompletteras.
10.7 Rätten att bli glömd
Du kan begära radering av dina uppgifter, med undantag för uppgifter som måste sparas enligt lag.
10.8 Ansvarig för dataskydd
Nordiskglow är ansvarig för lagring och hantering av personuppgifter.
10.9 Så skyddar vi dina uppgifter
Vi använder SSL/TLS och branschstandarder för säker kommunikation och lagring, inklusive hash-algoritmer.
Ändringar av villkor
Vi förbehåller oss rätten att uppdatera villkoren. Ändringar publiceras på webbplatsen och anses accepterade vid beställning eller fortsatt användning av webbplatsen.
Tvist och lagval
Vid tvist som inte kan lösas med vår kundtjänst kan du vända dig till ARN.
Boende inom EU kan även använda EU-kommissionens tvistlösningsplattform.
Tvister tolkas enligt svensk lag.